Makeanhimo

maanantaina, kesäkuuta 12, 2017

Tuo jumalattoman ärsyttävä ja viheliäinen pikku pirulainen on viime aikoina vienyt kokonaan minut pauloihinsa. Totesin ystävälleni poikenneeni monena päivänä työmatkallani kauppaan ja syöneeni matkalla kotiin pussillisen suklaarusinoita joita himoitsin vain niin paljon, että niitä oli pakko saada. Ystäväni kiltisti totesi, että sinulla taitaa olla pikkuinen ongelma. Kyllä vaan eikä niin pienikään. Tämä lausahdus herätti minut taas sieltä jostain omasta maailmastani, jossa voisi syödä mitä vain -lihomatta.  Toki puhun terveellisen syömisen puolesta mutta liikkuessa paljon pystyisi edes kuluttamaan sen kaiken mitä syön mutta näin taas telakalta palatessa juoksutreenit ei kuluta ihan niin paljon kuin mitä vatsaan uppoaa suun kautta. Harmittavaista mutta silmiä avaavaa kun joutuu taas kerran toteamaan, että farkut kiristää.

Pahasta mielihalusta huolimatta en  ole raskaana ja miehen sanoin taidan viettää karhuvaihetta. Moni kärsii tämän kaltaisesta oireilusta talvella mutta minä näköjään kesän kynnyksellä. Raskaan talven ja kevään jälkeen ruokahalu on lähinnä tuplaantunut ja mielitekoja enemmän kuin ikinä. Voin himoita makeaa niin paljon, että alan illalla leipomaan saadakseni jotain leivonnaista. Olen jäänyt koukkuun sokeriin taas - hyvin pahasti. On aika tehdä ryhtiliike ja vieroittua sokerista.

Inhoan itsestäni tätä piirrettä, ettei minulla ole kunnon selkärankaa, joka pitäisi minut kaidalla tiellä. Pystyn tsemppaamaan hetken aikaa kunnes kaikki ryöpsähtää valloilleen useimmiten väsymyksen takia.  Jo huonoa oloa paikkailen monesti syömällä huonosti ja herkuttelemalla jonka jälkeen oravanpyörä on valmis. Miten hypätä oravanpyörästä pois?

You Might Also Like

2 kommenttia

  1. I feel you! Välillä vaan tulee tuollaisia kausia. Mä olen pahimpaan makenahimoon ostanut kotiin raakasuklaata. Se ei ole sama kuin oikea, mutta auttaa! Sitä ei edes voi syödä niin paljon kuin tavallista.. Lisäksi (niin tyhmältä kuin se kuulostaakin) hedelmät auttavat pahimpaan makeanhimoon. Esimerkiksi viinirypäleet, nektariinit, mansikat, kiivit..

    Yleensä sokerinhimo vähenee mitä kauemmin on syömättä sokeria.. Eli kärsivällisyyttä! ;) Ja toki joskus on ihan ok herkutellakin..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaa mä olen sortunut joskus jopa taloussuklaaseen.:D Mansikoita onkin näin kesällä koko ajan jääkaapissa koska ne on vaan niin hyviä ja olen odottanut pitkän talven saadakseni tuoreita marjoja ja nyt niitä saa, joten mä syön niitä kaksin käsin.

      Kärsivällisyys mitäs se on? :D Ei ole luotu mulle sellaista luonteenpiirrettä mutta kai sitäkin voi opetella.

      Poista

Like us on Facebook

Subscribe